MENU
PDF Opties

Wat hebben we daarvoor gedaan

Inhuizing Werk en Welzijn

Sinds half november 2016 zijn ook de loketten van het Werkplein gevestigd in het stadhuis van Purmerend. Inwoners kunnen hier terecht voor al hun vragen over hun uitkering of het zoeken naar werk.

Telefonie en email

Het Klantcontactcentrum (KCC) handelt zoveel mogelijk vragen van inwoners telefonisch of digitaal af en geeft, waar nodig, informatie over de afhandeling van Meldingen leefomgeving (1.001 meldingen in 2016). In 2016 zijn we begonnen met de invoering van het zaaksysteem voor diverse producten van de gemeente. Steeds meer vergunningen verwerken we digitaal Alle voorbereidingen voor de digitale handtekening zijn in 2016 getroffen. In 2017 voeren we deze in.

Webcare

Het KCC heeft steeds meer contact met inwoners via webcare. Aantal berichten via Twitter en Facebook is gestegen naar ruim 6.200.

Website

In december is de nieuwe website van gemeente Purmerend een feit. Deze is nu zo ingericht dat de zaken waar burgers en bedrijven het meest naar zoeken als eerste verschijnen. De website is ook flink gereduceerd in aantal pagina’s. Hoewel er nog puntjes op de ‘i ‘ worden gezet, zijn de eerste ervaringen positief.